varför jag är rädd för att hoppa

Hejsan alla. jag har fått ganska mycket frågor om varför jag inte gillar att hoppa och jag tänkte svara på det nu.
det är inte så att jag inte gillar att hoppa, utan jag tycker det är läskigt. När jag kommer mot ett hinder tex. en oxer som är runt 80- 1m så blir jag så himla osäker! jag vet inte riktigt när hon ska hoppa av och därför så glömmer jga eftergiften och allting blir en stor jävla pankaka..Jag hade en ponny som hette Donna förut, hon var jätte osäker på att hoppa.. hon bjöd och bjöd jätte mycket fram till hindret sen helt plötsligt så tvärnitade hon eller så slängde hon av mig, det gjorde mig jätte osäker i hoppningen. Jag vet att maecy aldrig skulle slänga av mig och hon har nog bara vägrat med mig 2 ggr under ett år, men ändå känner jga mig så osäker. vissa gånger jag hoppar så går det jätte bra och jag kan hoppa hinder upp till 1,10 utan att vara rädd men andra gånger så blir jag jätte osäker och kna knappt hoppa hinder som ligger på 70 cm. Min hopprädsla är inte rolig och ajg försöker att träna bort den, men har försökt göra det med hjälp av fel hopptränare. Min hopptränare som jag försökte göra det med var för hård och pressade mig för mycket, det gav inga resultat utan det blev bara sämre skulle jag tro. Jag kna hoppa i skogen, det kan jag för då vet jag att hon alltid hoppar eftersom det tycker hon är så himla roligt! men när man kommer på en bana med bara massa hinder.. vart ska ag ta vägen? jag vet ju att jajg ska hoppa men asså det känns så himla jobbigt.. Om någon har något tips till mig när det gäller övningar inom hoppningen som kan hjälpa mig med psyket så hör jätte gärna av er till mig! ni kan kommentera här eller mejla på [email protected]! tack för förhand!



såhär ser en dag ut då jag inte vågar hoppa, men gör det ändå..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0