Mina hästar!

Mina hästar är det dags att berätta lite om nu!

Lluc
Lluc "jock" var min första häst som jag red lite på. han var en andalusier herre på 11 år i år dåra. han var skimmel och 164 cm i mankhöjd. Luc var väldigt snäll och arbets frivillig, fast han var varken bra på att hoppa eller på att ridas i dressyr. Lluc lärde mig allt han kunde och jag är mkt glad att jag fick börja på en sådan snäll häst!

Mrs.Robinson
Emmy so hon kallas är en c-ponny på 18 år som precis har fått ett föl som heter Miss Me Q. Sofia tävlade dressyr på Emmy upp till L:A. Emmy var utb. till FEI. Hon är super pigg och alla spom har ridit henne går inte där ifrån utan att säga " åh Emmy, världens sötaste bästaste " m.m Emmy är en fux med strimbläs och snp (snopp ett täcken på mulen ) och sedan har hon ljusare brun man. Emmy är väldigt känslig när det gäller balansen så om man hamnade minsta fel så blev hon lite halft stressad men det lärde man sig tillslut. Emmy älskar även bananer!? Hon tycker det är supergott! Emmy lärde mig också mycket, hon lärde mig att hitta balansen i mig och sedan så lärde hon mig vad "gå i form är". Emmy betyder väldigt mycket för mig och hon kommer alltid att göra också.


Sunshine Ceasar
Ceasar tog ut mig på min första tävling. Han lärde mig mest av alla hästar! Han lärde mig hoppa ordentligt och jag var aldrig rädd på honom. I skogen så var ahn en feg liten vit ponnyskrutt som lär som en gris när han blev rödd för någonting som ett löv eller en rot som han ABSOLUT inte hade sett förut. Ceasar var sofias häst också hon tävlade SM kval på honom. Hon fick på många tävlingar runt 70% Ceasar har i sina yngre dagar gått 4 SM. Han är väldigt duktig! Men han gör bara rätt och ryttaren gör rätt, och det tog ett tag att lära sig kan jag säga! Jag kan erkänna att det tog mig 2 år att rida honom rätt. För förra sommaren så hade jag Donna och Ceasar det var då jag lärde mig rida honm i stadig form och att veta hur jag ska rida honom så att han trivs inte bara jag. Så han är en svår herre! PÅ våranförsta dressyr tävling så vann vi med 68%  det var ju bara en "blåbärsdressyr" men när man är liten så är det så mycket mer ändå. och sedan slutade det emd att jag kom 2:a i KM dressyr och fick silvetr emdalj och fin rosett och annat. Ceasar har även tävlat hoppning med min kompis Agnes. De tävlade upp till div.1. Nu mera så är Ceasar hos en liten tjej i Järna som rider honom jätte bra och jag vet att han har det bra där!



MaDonna
Donna som hon kallades var ett korsnings sto på 17 år arab/halvblod. Hon var skimmel precis samma färg som Ceasar och hon var 154 i mankhöjd. Donna var utbildad L:B i dressyr men det märkes verkligen inte! För hon kunde inte ens fatta galopp när hon kom till oss. Donna var en suuuper pigg dam som bara slet ner huvudet i marken och tog better och bara sprang ifrån en i skogen så man hade ingen chans, men det gick bättre och bättre tillslut! Sedan så kunde hon knappt gå på tygeln för att hon var sne i bogen så hon inte kunde slappna av men efter vi hade tagit ut kiropraktorn så kunde hon gå på tygeln och hon var mjuk och fin i munnen. Donna var opålitlig i hoppningen, jag ramlade av henne minst en gång per hoppträning! och varenmda gång jag ramlade av så var det på oxrar!? Så hon gjorde mig rädd för att hoppa så i enm period så hoppade jag inte högre än 60 cm. Donna tyckte det var väldigt roligt att hoppa så jag gjorde det självklart för hennes skull! Jag var med i en tränings tävling med henne i spommras, då stratade jag 50-60 cm och kom felfritt båda gångerna, då blev jag väldigt glad! Nu är Donna tillbaka lämnad till sin ägare i Tugelsta och jag saknar henne sjukt mycket.



Maecy
Maecy är den hästen jag har nu och kommer fortsätta att ha. Hon är en envis dam med mycket motor och elegans! Hon seglar fram på dressyr banorna och detsamma på hoppbanan. Maecy är den perfekta hästen för mig och vi passar så bra ihop! På henne vågade jag hoppa ett hinder på 1,10 cm och det har jag inte vågat göra sen jag hade Ceasar! Maecy är också vit fast hon har grå man och svans.




Nu vet ni lite om mina hästar som jag har haft :) lämna gärna en kommentar och berätta om era egna hästar eller vad ni tycker om bilderna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0