Första inlägget, alltid lika svårt!

Hej och välkommna till min nya blogg! Jag heter Amanda är 15 år gammal går i skolan och har precis slutat årskurs åttan. jag bor på en gård i Sorunda som heter Karlsborg Jag har en alldeless underbar häst som heter Maecy och som är 16 år gammal. Hon är skimmel och är importerad från Holland. Hon är efter e. Livingstone u. Corrie ue. Persian Path. Maecy har som 3 åring fått bedömning 7 9 7 på gång och har haft 3 stycken föl i Holland. Maecy är utbildat Msv:c i dressyr av Izabell Allmyr och sedan så har hon gått 1,20 i hoppning med placeringar. Jag fick Maecy av min pappa den 14 juni efter tt jag har haft henne som foderhästv i ca. 2 månaders tid. Jag har redan hunnit tävla dressyr och hoppning på henne. I dressyren så tävlar jag fortfarande klasserna L:C/L:B och i hoppning L:D typ (är ganska ny på stor häst) Jag tränar dressyr en dag i veckan för tränare och jag försöker hoppa så mycket som möjligt. Men som sagt, min favorit gren är då dressyr därav bloggnamnet! Jag har 4 syskon, 3 låsas och en riktig bror, de är Sofia,18 år , Johan 20 år och Yasmin 14 år. Sofia rider också och har en jättefin tävlings häst som heter Willow 224 men som är sjuk nu så hon har en ny som heter Patriot. Sofia har ridit upp till msv:b och går på strömsholms elitsatning i dressyr. Mina tidigare hästar har varit Lluc (jock spanskt uttal), Mrs.Robinson *Emmy*,Sunshine Ceasar och Sedan MaDonna. Alla de här hästarna har varit foderhästar eller inte Ceasar och Emmt för det var Sofias gammla ponnyer som jag fick ta över men växt ur men som Donna t.ex, hon var en foder häst som jag hade i ett år men som det inte gick så bra med. men nu har jag Maecy och hon är min egna häst! Jag har en allra bästa kompis som heter Klara som rider en ponny i vårt stall som ägs av min andra väldigt bra kompis Agnes. Ponnyn heter Diddi, eöller Kulltorps Deirdre. klara,jag och Agnes har en blogg tillsammans som  heter Karlsborg.soclog.se, men jag kände att jag ville göra en egen och se om jag har lika mycket tur med denna bloggen som vi har med våran gemensamma blogg. Hoppas ni gillar bloggen coh gärna komemr tillbaka och läser den!

Föresten så kommer header inom kort!


Här är jag och Maecy, ursäkta vattenstämpeln!



Kommentarer
Postat av: TheStoryTeller

Bra skrivet! Man hänger verkligen med i svängarna när man får en bra och utförlig text om vad som är. =)

2011-06-18 @ 20:16:22
URL: http://thestoryteller.soclog.se/
Postat av: Emma

Synd att du inte har kvar do karlsborg :/ fast hoppas denna blir lika bra :D

2011-06-19 @ 01:33:19
URL: http://emmaeallt.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0