om mig och Maecy från noll.

Jag har typ dyrkat Maecy sedan 4 år tillbaka då jag såg henne i ridhuset bli riden av Izza då föll jag direkt. Det som jag föll för var hennes konkava huvud som gjorde så att hon såg väldigt feminin ut alltså så att det såg ut som att hon gjorde en liten ljudeffekt om ni förstår vad jag menar..som Betty Boop ungefär!! :O hon säger ju alltid "ooups" :P Sedan så var hon vit med mörk man och sedan svarta strumpor ungefär. Det tyckte jag var såååååå himla fint! Och det är det! Sedan med tiden så har jag följt med på Sofias dressyr tävlingar och då har alltid frågan "kommer Maecy vara däääär??" kommit och om hon var där så blev jag alltid super lycklig. Jag hade säkert 100 bilder på dem efter 10 minuter i kameran. Maecy verkligen glänser på tävlingsbanan!

Tänk efter, vad tänker ni om ni ser en vit häst komma in på dressyrbanan? jag tänker " nejmen kolla haha en vit häst..hejdå gääääsp" men när man ser Maecy på banan så kunde iallafall inte jag slita blicken från henne! det e liksom bara wOOOOOOOOOOOw med stoora o:n! det ser ut som att hon svävar! Sedan iallafall så blev Sofias häst Willow sjuk och kan inte ridas mer så behövde hon en häst då fick hon låna Maecy av Izabell, snäll som hon är! Men då var Maecy inte alls musklad inte redo för att glänsa på tävlingsbanorna som hon hade gjort då vi såg henne senast så de som bestämde på Strömsholm sa ifrån och Maecy fick inte vara kvar där. Sån tur var så hade Marie&Sofia en skit bra plan B! Att jag skulle få ha Maecy som min foderhäst, och hur bra var inte det!? Dom hade kontrakt tills sommarn då skolorna slutade och ifall hon klarade betet så skulle jag få behålla henne som min foderhäst. Hon klarade betet och så kom min födelsedag. Då min pappa undrade vad jag önskade mig och jag sa att jag önskade mig Maecy. Först så frågade han mig vad hon kostade och jag berättade som det var att hon låg ute för 150.000 men att vi säkert kunde få henne bvilligare, pappa tyckte såklart att det var för mycket pengar och det är det!  så han sa nej. jag blev ganska ledsen och besviken och sa det till Izabell. Izabell sa att jag kunde få henne för 30.000 istället och då sa jag det till pappa också men han tyckte fortfarande att det var för dyrt.. jag blev ännu emr besviken men kämpade vidare. Vi anmälde mig till en hopptävling då pappa skulle komma och kolla. När tiden var inne så stod han och höll i henne och klappade lite på henne och hon gillade min pappa och så fort han kom så tog hon fram öronen och frustade litegrann. Pappa tyckte om henne..det såg man så jag fick starkare förhoppningar. Efter tävlingen så gick dagarna och sedan det 13 juni så smsade han mig och frågade om vi kunde ses och jag sa "absolut klart vi kan ses någondag" och så var det inte mer med det. Men så ringde Marie och sa att jag skulle träffa pappa dagen efter och jag fattade ju ingenting då men så träffade jag pappa den 14 juni och vi åkte bil och var på väg till skärholmen för att vi skulle äta lunch så frågade han mig " hur går det emd Maecy då?" jag svarade " det går fint men är fotfarande orolig eftersom hon inte e min.." då sa han " mm jag vet det är därför jag har köpt henne till dig" och jag fattade inte svaret snabbt så jag sa bara " aa okej mm.öööh vaa!?" och jag blev så glad så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, jag skulle kunna peka finger åt kungen hoppa ut genom takluckan på bilen så glad var jag! och nu är hon min..bara min ingen annans! aw..jag är så lycklig över det! :') Det här var om mig och maecy från steg noll till oändligheten :)





















i will love you forever forever and ever..i promise




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0