min personliga favorit av häst

jag gillar känsliga och pigga hästar som går framåt och är frivilliga att jobba. Jag kan verkligen inte rida sega hästar/ponnier, det går bara inte!

Här är Maecys  bra egenskaper:
- pigg framåt
-känslig när man får henne ner på tygeln
-arbetsvillig
-fina rörelser
-inte tittig på hinder och annat
-flyttar bra för skänkel

Maecys dåliga egenskaper:
- hård i munnen
-svårriden
- 4 taktig galopp om hon inte går i stadig form
- slarvar med bakben över hinder
-oförsiktig om sina hovar&ben, hon tramapr sönder sig enormt mkt!

om jag skulle få bestämma:
-pigg framåt
-känsli
-fina rörelser
- 3 taktig galopp hela tiden
- nogrann med sina ben
- inte hård i munnen
- inte tittig
- flytta bar för skänkel
- arbetsvillig

Så det jag har kommit fram till är att Maecy är nästan min  typ av bild av den perfekta hästen, om ni förstår vad jag menar. klart hon e perfekt annars!!!
hur är era hästar?




känslig som Montesse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0