dagens ridpass,markarbete

Hejsan! idag så började ridlägret och alla barn kom. jag är inte med eller jo fast bara påp en liten kant (jag får vara emd och rida och sedan sover jag ute med dom) alla är så trevliga och vissa personer klickade jag emd direkt! I ett pass när vi red idag så var det markarbete och då skulle vi galoppera över galoppbomar med flyt sedan så skulle vi trava på en volt över bommar så vi skulle jobba med innerskänkel och yttre tyggeln. Det gick sådär. Maecy och jag + bomar = total kaos enligt mig! Men tillslut så gick allt finfint. Maecy var även trött och ganska seg idag så även fast jag hade sporrar så var jag tvungen att driva frem henne HELA tiden annars skulle hon säkert ha stannat, fast jag red ju på pessoa bett också så det kan ha vart det. Imorrn så rider jag nog på det vanliga tjocka tre delade bettet som don har när vi tävlar. Nu ska jag ut :) ha det bra!!


Jag hoppar Ceasar för ca 2 år sedan, tider det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0