dagen idag

idag så fick Maecy vila idag igen, inte vet jag riktigt varför men det fick hon iallafall. Jag tog in henne och gav henne mat coh duschade henne eftersom det var jätte varmt. Maecy var så svullen i sina ögon också så därför fick hon stå inne lite längre. När jag skulle ut med henne i hagenn igen så fastnade hon i en sladd och fick panik och jag blev stressad som fan så jag ropade efter Lina men hon hörde mig inte så jag ringde Irma och hon kom springande och hjälpte mig. Sladden hade fastnat mellan skon och hoven eftersokm en söm tydligen hade lossat från hennes sko men sådan tur var så gick sladden också sönder så hon gjorde sig inte illa, hon var bara ganska skräckslagen efter men det gick över efter en liten stund.

Sedan så red jag Sture idag på dressyrpasset, det gick skit. Han är en ganska seg häst och som jag skrev så kan jag VERKLIGEN inte rida sega hästar. Vi skulle träna på skänkelvikningar och på öppna/sluta och det :s ojoj!

Och imorrn klockan sex så åker vi upp till Dalarna där Irma och Johanna ska tävla. Johanna ska tävla Karlo och Irma ska tävla Cakan och Cormack. Vi får se hur detta går, hoppas det går finfint iallafall.


Tur bara att hon inte fastade lika allvarligt som denna häst som hade fastnat! usch usch usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0